Bangkok Riksja.

Auto's, vliegtuigen, mororen, boten, noem maar op....'..

Patrick
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Bangkok Riksja.

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gert ziet liever geen goed bedoeld advies langskomen?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Bangkok Riksja.

Bericht door remoss »

Patrick, een advies is natuurlijk goed maar wordt uiteraard wel gegeven vanuit jouw perspectief en smaak. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat de getoonde foto's zijn zoals de fotograaf het heeft bedoeld.
Vanuit dat oogpunt geef ik een reactie. Dat ik of een ander het anders zou zien en fotograferen is dan maar zo, iedereen kijkt anders.

Echt foute opnames zoals een horizon die 30 graden scheef staat is weer iets anders. Maar zelfs dat kan soms wel eens de bedoeling zijn van een fotograaf :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Bangkok Riksja.

Bericht door PeterD »

Er zullen bij de geplaatste foto's van eenieder,en zeker bij die van mij, foto's bijzitten die verbetert kunnen worden en wat jezelf niet ziet.Adviezen vanuit het forum kunnen er toe bijdragen dat je er wat van opsteekt.En dat is leuk en toch ook een beetje de bedoeling.Ik heb er in de loop der jaren best van geleerd.
Maar vage neerbuigende opmerkingen waarbij nog net niet wordt gezegd gooi ze maar in de prullenbak en geschreven vanuit een soort superioriteitsgevoel zie ik niet als een goedbedoeld advies.

Patrick
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Bangkok Riksja.

Bericht door Patrick »

Zo is het helemaal niet bedoeld! Ik zie bijvoorbeeld een aantal foto's waar mensen half onscherp in de voorgrond staan waarvan ik aanneem dat die er niet bewust zo bij gezet zijn. Dat heb ik samengevat in "ze lijken me wat gehaast genomen" en ik geef aan dat je volgens mij best wat meer tijd kan nemen in dit soort situaties.

Maar als dit soort bijdragen niet op prijs gesteld worden, dan kan ik ze ook gewoon niet plaatsen hoor...

En ik kan niet veel met "geschreven vanuit een soort superioriteitsgevoel". Ik type zelfs dat het mijn inschatting is maar dat ik er niet was en nog maar moet zien of ik het beter zou doen later in Azië. Maar het verklaart wellicht wel de zin "De serie had je wat mij betreft tot drie foto's mogen beperken: 8, 9 en 10. De rest zijn voor mij nietszeggende beelden." die ik elders te lezen kreeg.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700
Plaats reactie

Terug naar “Vervoer”