Amersfoort

Er zijn veel mooie stadjes
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6589
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Amersfoort

Bericht door Skippy »

Sommigen zullen wel denken, heb je hem weer met foto's van Amersfoort. Als dat zo is, snel wegklikken. En anders toch maar even kijken.
Vanmorgen was er eindelijk wat beter weer voorspeld dus had ik een fietstocht door Amersfoort gepland om te fotograferen.
Zoals gebruikelijk doe ik dan een rondje historische binnenstad, vandaar naar het voormalige industriekwartier en ter afsluiting het gebied van de NS Wagenwerkplaats.
De binnenstad ligt overhoop met allerlei werkzaamheden dus daar was ik snel klaar. Afijn, zie de foto's hieronder. Alles gemaakt met een Z6 + Z 24-200mm.

1. De Koppelpoort
AfbeeldingAmersfoort/Nederland by Luc de Schepper, on Flickr

2. Voormalig Prodent-gebouw in het industriekwartier
AfbeeldingZ6_DSC4206 by Luc de Schepper, on Flickr

3. Leeg terras, wel mooi licht en schaduw en subtiele kleuren. Voor mij de reden om deze foto te maken
AfbeeldingZ6_DSC4214 by Luc de Schepper, on Flickr

4. Rijtuigenloods op terrein NS Wagenwerkplaats. Geduldig gewacht tot er iemand de deur ingaat om het beeld net wat extra te geven
AfbeeldingZ6_DSC4240 by Luc de Schepper, on Flickr

5. Klimhal Kei op terrein NS Wagenwerkplaats. Amersfoort is natuurlijk ook bekend als de Keistad
AfbeeldingZ6_DSC4249 by Luc de Schepper, on Flickr

6. Op de achtergrond nieuwbouw op het terrein van de NS Wagenwerkplaats, op de voorgrond een rolbrug waarmee treinstellen werden verplaatst
AfbeeldingZ6_DSC4251 by Luc de Schepper, on Flickr

7. Op de terugweg nog even dit markante gebouw gefotografeerd
AfbeeldingZ6_DSC4254 by Luc de Schepper, on Flickr

PeterD
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Amersfoort

Bericht door PeterD »

Ik bekijk regelmatig foto's van David Alan Harvey.Die maakt dagelijks foto's van de plek waar hij woont.Een plek waar ogenschijnlijk weinig te beleven valt.Maar veel van zijn foto's blijven boeien.Hij heeft zelf wel eens gezegd dat indien je geen fatsoenlijke foto's in je eigen omgeving kunt maken dan gaat je dat aan de andere kant van de wereld ook niet lukken.Terwijl velen denken dat dat wel zo is omdat het gras bij de buren altijd groener is.
Niks mis met Amersfoort en met de foto's al helemaal niet.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door remoss »

Ik moet toch echt naar Amersfoort binnenkort. Staat al lang op mijn lijstje. Fijne serie Luc en wakkert fotobroei wel weer aan :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6589
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door Skippy »

PeterD schreef: vr 19 apr 2024, 07:41 Ik bekijk regelmatig foto's van David Alan Harvey.Die maakt dagelijks foto's van de plek waar hij woont.Een plek waar ogenschijnlijk weinig te beleven valt.Maar veel van zijn foto's blijven boeien.Hij heeft zelf wel eens gezegd dat indien je geen fatsoenlijke foto's in je eigen omgeving kunt maken dan gaat je dat aan de andere kant van de wereld ook niet lukken.Terwijl velen denken dat dat wel zo is omdat het gras bij de buren altijd groener is.
Niks mis met Amersfoort en met de foto's al helemaal niet.
Dank Peter. Interessant die opmerking over de eigen omgeving. Ik ben in de corona tijd gestart met veel fietsen, lopen en fotograferen in Amersfoort. Inmiddels heb ik honderden foto's gemaakt met als doel fotoboekjes met 25 à 30 foto's van een aantal categorieen zoals historisch, modern, industrieel Amersfoort. Ik heb gemerkt dat als je goed observeert er altijd wel iets te fotograferen is en dat je dit als een prima oefening in kijken kunt beschouwen. Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met de door jou genoemde fotograaf eens.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6589
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door Skippy »

remoss schreef: vr 19 apr 2024, 09:28 Ik moet toch echt naar Amersfoort binnenkort. Staat al lang op mijn lijstje. Fijne serie Luc en wakkert fotobroei wel weer aan :)
Dank René en leuk dat het de fotobroei aanwakkert. Voor tips over Amersfoort weet je mij te vinden. En altijd in voor een gezellig samenzijn.
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 587
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door gvdnberg »

Als je zo doorgaat Luc, dan wordt Amersfoort wellicht de best gedocumenteerde stad op fotografisch gebied.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Steden en plaatsen”