Nikon D700/D3 autofocus tips gevraagd

Voor wie wat meer wil

vvo
Berichten: 51
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 09:17
Favoriete camera merk: D700
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D700/D3 autofocus tips gevraagd

Bericht door vvo »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

vvo schreef:Ik werk nu naar volle tevredenheid met de instellingen zoals genoemd in dit topic.

Ik zit echter nog met 1 dingetje. Mijn afstandbediening (RF602) werkt nu niet meer. Normaliter was het licht indrukken op de afstandbediening; dan stelde de camera scherp. Daarna doordrukken om de foto te maken. Ik ben er nog niet achter of dit in te stellen is.
Gevonden!
Was toch redelijk eenvoudig.

Menu/A5 -> autofocus op Shutter/AF-ON.

Johan.
Nikon D700 :: Fuji X-E1 :: Panasonic LX3 :: Strobist (FBA) :: Mijn Youtube filmpjes

ArendV
Berichten: 80
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 08:31
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Nikon D700/D3 autofocus tips gevraagd

Bericht door ArendV »

Eén kanttekening bij deze manier van werken bij het gebruik van objectieven met VR. De AF-On knop activeert VR niet, dat doet alleen de ontspanknop.
Dus VR kan minder effectief zijn bij deze methode. Ik heb dit niet goed getest maar heb soms wel het gevoel dat VR (te) laat op gang komt bij deze methode.

Aanvulling
Nikon legt dit ook uit op haar site:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289
Groeten - Arend

It can be a trap of the photographer to think that his or her best pictures were the ones that were hardest to get. – Timothy Allen

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon D700/D3 autofocus tips gevraagd

Bericht door Robin »

ArendV schreef:Eén kanttekening bij deze manier van werken bij het gebruik van objectieven met VR. De AF-On knop activeert VR niet, dat doet alleen de ontspanknop.
Dus VR kan minder effectief zijn bij deze methode. Ik heb dit niet goed getest maar heb soms wel het gevoel dat VR (te) laat op gang komt bij deze methode.

Aanvulling
Nikon legt dit ook uit op haar site:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289
Daar heb je wel gelijk in, maar toch werkt het erg prettig :tevreden:
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”